Aku Memohon Kepada-Mu

“Wahai pemilik cinta yang hakiki, pandulah kami..bimbinglah kami. Jangan biarkan kami sendiri melayari kehidupan ini. Biarlah kesakitan yang ENGKAU berikan sebagai kaffarah dosa dan silap kami. Sakit yang nampak di mata, jua sakit yang menyelinap ke dalam jiwa. Bantulah kami untuk mensucikan ruh dan hati. Izinkan kami menyintai dengan Cinta dan Kasih yang suci dari-Mu..sesungguhnya cinta, kasih dan sayang kami hanya kerana-Mu, Ya Rabbi.”
Ameen..ameen.

25 December 2012

Bismillah wal hamdulillah…
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Tuhan...Kuatkan aku,
Limdungi ku dari putus asa..
JIKA KU HARUS MATI..
PERTEMUKAN AKU DENGAN-MU..'

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..

''posing maut'' huhuhu

Alhamdulillah,dengan izin Allah..Pada hari ini,aku dapat soat isyak berjemaah di masjid..Walaupun ada ketika,aku lupa dan lalai namun Dia setia sebagai pengingatku..THANK YOU ALLAH..Habis solat subuh,aku balik ke rumah...suasana gelap sepanjang jalan..jam baru pukul 8.20 mlm..''apa khabar yang kat rumah tu,dah solat isyak belum''...bicara aku dalam hati...Sampai kat rumah,suasana sunyi..hati sebak entah kenapa..Mungkinkah lagu tadi...Muhasabah cinta tajuknya...Setiap liriknya macam lagu itu dibuat untuk aku..HAMBA YANG HINA..cuba untuk menjadi perindu Illahi...

Diri ini...penat dalam mengharungi dunia..ada kala lupa,gembira,takut,marah,sedih dan pelbagai lagi..Tapi hanya Allah yang tahu..Tujuan aku untuk hidup..'JANGAN PUTUS ASA,BUAT APA YANG MAMPU'--pesan dari seorang ibu angkat dunia dan akhirat...Tapi aku bukan malaikat..yang hidupnya hanya untuk ALLAH semata..aku tak mampu...jauh sekali..setiap hari..aku mohon pada ALLAH,kuatkan aku dalam apa jua keadaan..jangan biar aku jauh..jangan biarkan aku putus asa..Aku takut kalau ALLAH marah pada aku..MAAFKAN AKU YA ALLAH~~

Kematian...itu adalah pasti...setiap orang akan merasai mati..termasuk diri ini...Namun,aku mengaku..aku belum bersedia..Aku belum merasa diri layak menikmati syurga...Tak layak..belum cukup baik...dalam setiap doaku padaNYA..'Ya Allah andai pada masa depan aku akan buat dosa yang banyak sehingga Engkau murka padaku,maka Engkau matikan aku pada masa kini'...Harapan hamba yang hina ini,ANDAI DIRI DITAKDIRKAN MATI HARI INI..MOGA DIPERTEMUKAN DENGAN PEMILIK NYAWAKU..AMINN~

No comments:

Post a Comment