Aku Memohon Kepada-Mu

“Wahai pemilik cinta yang hakiki, pandulah kami..bimbinglah kami. Jangan biarkan kami sendiri melayari kehidupan ini. Biarlah kesakitan yang ENGKAU berikan sebagai kaffarah dosa dan silap kami. Sakit yang nampak di mata, jua sakit yang menyelinap ke dalam jiwa. Bantulah kami untuk mensucikan ruh dan hati. Izinkan kami menyintai dengan Cinta dan Kasih yang suci dari-Mu..sesungguhnya cinta, kasih dan sayang kami hanya kerana-Mu, Ya Rabbi.”
Ameen..ameen.

25 December 2012

Dia.... My Baby Boooo

Bismillah wal hamdulillah...

Bicara hati tentang Dia... 

Ketika jauh dari keluarga, dialah sebagai penggantinya.
Dia yang baik bagaikan orang tua,
yang tak pernah bosan untuk mengingatkan aku, jika aku salah dan lupa.
Terkadang dia seperti saudara, tempat curah hati dan berbagi cerita.
dia juga laksana guru, yang selalu ada ketika aku tak tahu. Namun, terkadang,dia seperti anak kecil yang manja, Perlu dibimbing dan dibina, agar tumbuh dewasa, sehingga mampu dan bisa,.. menimati hidup di dunia serta memetik buah hikmah disebaliknya...

Aku dan Dia..Adalah sepasang sahabat yang akrab......Selalu mengisi dan melengkapi.. Kekurangan teman tak perlu dicaci..tetapi diperbaiki... begitulah prinsip hidup yang mereka sepakati.....

“ternyata menunggu itu salah satu cara melatih kesabaran.Hehe”
“betul, betul.. Disebalik apa yg terjadi, pasti ada hikmah yg tersembunyi.”


No comments:

Post a Comment